LinkedIn och e-post för top-of-mind

Projekt

Hildegun har fått äran att utbilda och stötta Niklas på Holmqvist Elteknik i hans resa till nästa nivå på LinkedIn. 

Hildegun har också erhållit uppdraget att implementera och operativt arbeta med ett nytt verktyg för e-postmarknadsföring hos företaget.

Upplägget är tydligt och målinriktat. Närvaron på LinkedIn har ökats upp genom att Maria Karlsson, LinkedIn-coach hos Hildegun, utbildat Niklas kring funktioner och möjligheter på LinkedIn. 

Vidare har en granskning av profilen tillsammans med konkreta tips på förändring arbetats fram. Maria och Niklas har gemensamt fastslagit en hållbar strategi för att på ett effektivt och roligt sätt bli mer aktiv på LinkedIn.

Upplägget har även bestått av Live-coachning, vilket innebär att Maria tagit fram ett publiceringsschema och riktlinjer för hur Niklas kan tänka och agera när han skriver inlägg och publicerar dessa. Genom att Hildegun erbjuder sig att vara med längs vägen under några veckor kan kunden i sin egen takt skapa rätt förutsättningar och en trygghet framåt.

Kommunikationen via e-post är tänkt att stärka befintliga relationer och underhålla sitt nätverk med ytterligare värde. Hildegun har tagit fram en strategi för att Holmqvist Elteknik frekvent ska kunna visa företagets bredd och problemlösande i utskicken.

”Nu sticker både jag och företaget ut ur mängden”

”Ibland kan det kännas att det är svårt att i vår bransch sticka ut ur mängden. Med hjälp av Maria och Hildegun så har jag lärt mig LinkedIn och marknadsföring på ett helt annat sätt. Nu sticker både jag och företaget ut ur mängden och kan ligga top-of-mind hos våra kunder. Det har även hjälpt till med att vi syns för nya potentiella kunder. LinkedIn-kursen har varit guld värd!”

Team

Maria Karlsson, LinkedIn-coach
Marknadsplan: Fanny Dolff, strateg 
E-post: Louise Fridh, ecommerce manager
Copy: Johan Cedervall