Att dina kunder finns online är ingen hemlighet idag. Svenska folket surfar som aldrig förr och kollar många gånger i mobilen dagligen. De flesta köp föregås av en eller flera sökningar kring det jag är intresserad av att handla. Så här fångar du kunden digitalt!
Gräv där du står
Börja med att gå igenom dina befintliga kunder. Vilka uppgifter har du till dem – kan du enkelt samla ihop deras e postadresser? Om svaret är ja, har du en bra grund att börja med. Att kommunicera med dina nuvarande kunder och tala om för dem vad du har mer, förutom det som de handlar idag, är ett utmärkt sätt att börja er digitala resa på. Kom ihåg att kolla med kunden så att det är ok att du skickar nyhetsbrev till dem!
Attrahera nya kunder
Är ni igång med sociala medier än? Om inte, kan detta vara prisvärda kanaler för er att kika mer på. Viktigt att tänka på innan ni ger er ut i det sociala havet av inlägg, är att dels sätta upp företagsprofil i aktuell kanal och dels avsätta ordentligt med tid för detta projekt, som är löpande och som bör bli en del av er dagliga rutin för att lyckas bra. För att undvika luckor i publiceringen, är det kanon om ni är fler som kan hjälpas åt vid semestrar eller vab tex.
Detta var två sätt att påbörja den digitala resan på. Vi på Hildegun hjälper er gärna igång, eller att ta nästa steg på vägen. Kontakta Fanny!