Marketing Automation för B2B

Prata med kunden när hen vill

Den nya kundresan

Många kunder skulle idag välja bort att ha kontakt med en säljare om de kunde. Det gäller därför att skapa en så bra kundresa som möjligt, som speglar kundens ökade digitala närvaro.

Marketing automation…vadå?

Marketing automation är ett redskap för att styra vilken action som ska göras mot en viss kund med ett visst behov.

Action kan vara tex ett e-post till en kund som visat specifikt intresse för ett av dina affärsområden, eller ett samtal till en kund vars avtal löper ut om 2 månader.

Fördelar med Marketing Automation för B2B

  1. Ökad tillgång till data ger nya redskap för att få en bättre förståelse för kundens köpprocess.
  2. Istället för att rikta sig till en massa, levererar vi intressant innehåll till den som är intresserad – när kunden känner att han har ett behov
  3. Efter hand kan vi tex lära oss om vilka leads som kommer konvertera till betalande kunder.

Är du redo att hitta nya sätt att driva era affärer på? Vi på Hildegun finns här när ni är klara att trycka på startknappen.

Fler tips

Varför grafisk profil

Säljare som gör en uppsjö av offerter där ingen liknar den andre, tio olika epostsignaturer från