Driv in fler affärer via webben

Känner du att din hemsida underpresterar?

Många företag står inför utmaningen med en hemsida som inte stöttar deras försäljning optimalt. Kanske är den för enkel, inte aktuell längre, eller saknar tydliga vägledningar för besökaren. Förstå vikten av en välstrukturerad hemsida och lär dig hur du kan omvandla dessa brister till framgångsfaktorer.

Hemsidan ska vara ett verktyg som förstärker försäljningen

Många företag upplever frustration över en hemsida som inte lever upp till förväntningarna. Det är inte ovanligt att investera tid, pengar och energi i en digital närvaro, bara för att upptäcka att den inte aktivt bidrar till försäljningen. Kanske känns sidan föråldrad i designen, kanske saknar den tydliga call-to-actions, eller kanske ger den inte besökarna den vägledning de behöver för att ta ett köpbeslut?

Det finns en missuppfattning att en hemsida enbart är en digital broschyr, men i dagens digitaliserade värld bör den vara så mycket mer. Den bör fungera som företagets digitala frontlinje, där potentiella kunder kan få svar på sina frågor, känna företagets varumärke och framför allt känna sig motiverade att agera. En ineffektiv hemsida kan snabbt bli en flaskhals i företagets försäljningsprocess.

För att adressera detta behöver företag inte nödvändigtvis en nydesignad hemsida, utan en strategiskt utformad sådan. En hemsida som förstår och tillgodoser kundens behov, vägleder dem genom deras kundresa och uppmuntrar till handling. Genom att rikta in sig på dessa kritiska punkter kan företag förvandla sin webbplats från ett problemområde till ett kraftfullt försäljningsverktyg.

Hur många leads bör jag få?

För företag med komplexa tjänster inom B2B
eller större sällanköpsvaror.

Dra i den röda spaken för att ta reda på mängden leads du bör få!

Långsiktigt arbete ger resultat!

Sedan flera år tillbaka har vi haft samarbete med Trafik & Fritid. Syftet med partnerskapet har alltid varit att stärka den digitala närvaron och skapa en varaktig relation med sina kunder.

Genom åren har vi kontinuerligt analyserat och optimerat för att leverera leads. Vi har tillsammans skapat engagerande och informativt innehåll som inte bara svarat på besökarnas frågor, utan också etablerat Trafik & Fritid som ledande aktör inom sina segment.

Men framgången slutar inte vid innehållet. Vi har även fokuserat på konverteringsoptimering, vilket har resulterat i att fler besökare tar steget att bli kunder. Genom att testa och anpassa designelement, skapa tydliga call-to-actions och optimerade formulär, har Trafik & Fritid fått med sig leads från webben.

Detta fleråriga samarbete har gett fantastiska resultat. Ett exempel är det senaste året, där vi lyckades generera 549 kvalificerade leads för Trafik & Fritid. Denna långsiktiga framgång understryker vikten av ett pålitligt partnerskap och ihärdigt arbete med webben.

Fler case

Det är enkelt och roligt att jobba med Hildegun

01.

Nuläge

Vi träffas och pratar igenom hur er befintliga marknadsföring ser ut, vad det innehåller samt kostar, och vad ni har för mål och budget för marknadsinsatserna framåt.

02.

Kreativt möte

När vi ses igen, presenterar vi ett förslag som utgör underlag för diskussion kring hur vi tillsammans kan jobba målinriktat i aktuella kanaler.

03.

Cirkeln sluts

Utifrån lagd plan utgör Hildegun er inhousebyrå, som både gör operativt arbete och smider planer tillsammans med er.

Fyll i din e-postadress nedan så får du ta del av vår 30 min föreläsning om vad du ska tänka på för att lyckas med LinkedIn.

Du kan avprenumerera när som helst. Din adress kommer inte att delas med andra.